Winkelscans vallen positief uit

De winkels in het winkelcentrum van Stadskanaal hebben een goede uitstraling, al zijn er nog wel wat verbeterpuntjes mogelijk. Dat blijkt uit een winkelscan die het adviesbureau Broekhuis Rijs & De Gier heeft uitgevoerd in opdracht van van de Centrum Winkeliers Stadskanaal (CWS). De resultaten zijn op woensdagavond 1 juli gepresenteerd tijdens een druk bezochte ondernemersbijeenkomst in FOX Nightlife.

Kritische Blik

Tijdens een winkelscan wordt goed gekeken naar alle kwaliteiten van een winkel. De winkel wordt krijgt een score op onder andere de uitstraling, het aanbod en de service. "Na een warm welkom door Jeroen van Broekhoven van FOX heeft Bert Broekhuis een presentatie gegeven met alle conclusies van de winkelscan. Deze is gehouden als onderdeel van de Centrumvernieuwing Stadskanaal die momenteel gaande is, om te bekijken wat de uitstraling van de winkels is en wat ze al dan niet toevoegen. We hebben dit Broekhuis Rijs & De Gier gevraagd om eens een kritische blik te werpen op ons centrum en wat er beter kan’’, aldus CWS-bestuurslid Anne-Marchien Venekamp. ,,Ook is er gekeken hoe we het online doen, dus qua website en sociale media.’’


Boost voor ondernemerschap

De winkels zijn goed uit de bus gekomen tijden de scan. Alle winkeliers hebben een individueel rapport overhandigd gekregen met daarin tips en tricks om de uitstraling van hun bedrijf nog meer te optimaliseren. ,,Hier kunnen we op een positieve manier mee aan de slag. Dat was ook te merken tijdens de avond: je merkte dat er meer saamhorigheid is, het geeft een boost voor het ondernemerschap en we kunnen deze informatie gebruiken als basis voor een nog te ontwikkelen marketingplan voor het winkelcentrum. Het biedt hoop voor de toekomst en geeft positiviteit en vertrouwen in het fysiek winkelen.’’ Verder is besloten om collectief interne cursussen op het gebied van sociale media te gaan volgen, om ook daar nog een slag in te slaan.