Hartverwarmend ontbijt door centrumondernemers

“Dikke pluim, dat jullie de ouderen niet vergeten!” en "Super mooie actie”: heel veel hartverwarmende reacties waren er op het verrassingsontbijt 17 februari voor de bewoners van Maarsheerd. Op initiatief van Moniek Laarman van Mokka’s konden zo’n 120 ouderen samen genieten van een rijk gevulde en mooi gedekte tafel met heerlijke broodjes, brownies, croissantjes, eitjes, vis, vers fruit, vruchtensap en fraaie boeketten.

Moniek Laarman heeft de actie opgezet in samenwerking met Banketbakkerij Blom, Sunsweet, Boels Visspecialiteiten, Voorintholt Groente & Fruit, Keurslagerij Klein, Alders Bloemencentrum en het Cityhotel. Vooraf was er onder meer op de social media veel lof voor dit warme gebaar op de maandag na Valentijnsdag. “Mijn vader ontbijt altijd in zijn eigen kamer, maar hij verheugt zich op dit gezamenlijke ontbijt.”

‘Medewerkers van Maarsheerd: jullie zijn ook toppers’

En terecht kregen ook de medewerkers van BCM Ouderenzorg Locatie Maarsheerd complimenten: “Succes verzorgers, om iedereen op tijd in de kleren te krijgen. Jullie zijn ook toppers.”
Dat laatste beaamde ook Moniek Laarman. “Iedereen reageerde direct enthousiast op dit plan en ook Eric Hulshof van Maarsheerd vond het gelijk een geweldig idee”, zo vertelt ze in de uitzending van RTV1, die net als de Kanaalstreek en de Nieuwsbode ruim aandacht aan de activiteit besteedde.

Bedankbrief

Binnen het project Centrumvernieuwing willen de centrumondernemers graag op meer en andere manieren samenwerken aan activiteiten en projecten. Daar is dit ontbijt mede uit voortgekomen. Met deze gezamenlijke activiteit wilden de ondernemers laten zien dat ze zich nauw betrokken voelen bij het wel en wee van Stadskanaal, en dat er ook aan de ouderen gedacht wordt. Moniek Laarman: “Het gaat natuurlijk niet om het eten, de bewoners worden immers prima verzorgd, maar om dat wat er bij eten hoort. De gezelligheid, een gesprekje, samen met anderen de dag op een leuke manier beginnen, daar draait het om. Wij willen dat graag een keertje komen brengen bij deze ouderen.”
Hoe zeer dat door de bewoners van Maarsheerd op prijs gesteld is, blijkt onder meer uit een hartverwarmende brief die de ondernemers kregen van alle bewoners en medewerkers van klavertje vier van Maarsheerd. Alleen die ene brief al, daar zou je het zó weer voor doen.